Наши контакты:
Адрес: г. Брест, ул. Янки Купалы, 20/1
Индекс: 224020
Тел./Факс: 8 (0162) 46-17-87
Тел.: 8 (0162) 46-09-92
E-mail: boiro@brest-region.edu.by
Cхема проезда
Закрыть [X]


Главная | Сервис | Архив новостей


Архив новостей

06.03.2017
Сучаснае развіццёвае асяроддзе – аснова гульнявой дзейнасці дашкольнікаў


У 2014 годзе ў яслях-садах №№ 4, 5 і 6 Івацэвіч пачалася рэалізацыя праекта “Апрабацыя мадэлі педагагічнага суправаджэння гульнявой дзейнасці дашкольнікаў”. Актуальнасць тэмы была абумоўлена не толькі значнасцю гульні ў развіцці дзяцей і вынікамі вывучэння ўзроўню іх гульнявой дзейнасці, але найперш праблемамі ў яе арганізацыі і недастатковымі ўменнямі педагогаў ствараць гульнявое асяроддзе, адпаведнае патрэбам сучасных дашкольнікаў.

- Удзельнікамі праекта сталі творчыя педагогі з вышэйшай і першай кваліфікацыйнай катэгорыяй, якія павінны былі апрабаваць мадэль педагагічнага суправаджэння сюжэтна-ролевых гульняў дашкольнікаў, выявіць яе эфектыўнасць і выніковасць, а таксама распрацаваць метадычныя рэкамендацыі па выкарыстанні гэтай мадэлі ў дашкольных установах, - расказвае А.І.Навумчык. – У рамках работы над праектам педагогі ўдасканальвалі сваю кампетэнтнасць і тэхналогіі кіраўніцтва гульнявой дзейнасцю дзяцей, стваралі развіццёвае прадметна-гульнявое асяроддзе ў эксперыментальных групах, абагачалі самастойны вопыт дашкольнікаў за кошт узаемасувязі і ўзаемадапаўняльнасці розных відаў дзейнасці. У выніку рэалізацыі эксперыментальнага праекта аснашчанасць установы гульнявым абсталяваннем павялічылася з 67% да 85 %.

Па словах А.І.Навумчык, развіццёвае асяроддзе стваралася ў адпаведнасці з сучаснымі патрабаваннямі да арганізацыі гульнявой дзейнасці. Удзельнікі праекта звярталі ўвагу на педагагічную мэтазгоднасць цацак і абсталявання, іх адпаведнасць задачам рознабаковага развіцця дзяцей, псіхічную і фізічную бяспеку гульнявых матэрыялаў. Развіццёвае асяроддзе павінна было быць аптымальна насычаным, цэласным, шматфункцыянальным і трансфармаваным. Абавязкова ўлічваліся ўзроставыя магчымасці дзяцей, асаблівасці іх псіхічнага, сацыяльнага і фізічнага развіцця, а таксама поларолевая спецыфіка.

- Эфектыўнасць педагагічнага суправаджэння сюжэтна-ролевых гульняў пры вырашэнні задач вучэбнай праграмы дашкольнай адукацыі праяўлялася ва ўменні педагогаў абагачаць гульнявое асяроддзе ў адпаведнасці з сучаснымі патрабаваннямі, назіраць і аналізаваць дынаміку гульнявой дзейнасці дзяцей, праектаваць развіццё сюжэту гульні на аснове вырашэння адукацыйных задач, абагульняць гульнявыя дзеянні дашкольнікаў і абмяркоўваць з імі развіццё гульні, - адзначае А.І.Навумчык. – Педагогі распрацавалі карткі-схемы развіцця сюжэтна-ролевых гульняў дзяцей, прыкладныя мадэлі гульнявога дня, дзе сюжэтна-ролевая гульня праходзіла праз усе рэжымныя моманты, заняткі і іншыя віды дзейнасці, вывучылі тэарэтычныя і практычныя крыніцы інфармацыі, прыёмы кіраўніцтва і суправаджэння гульнявой дзейнасці, а таксама прыёмы згуртавання дзяцей у гульнявыя калектывы. Акрамя таго, педагогі правялі назіранне, тэсціраванне і падрабязную дыягностыку гульнявых інтарэсаў дзяцей, распрацавалі адпаведныя праблемныя сітуацыі, задачы, забаўлянкі і інсцэніроўкі, падабралі мастацкую літаратуру і дыдактычныя гульні для арганізацыі цэласнага гульнявога дня.

Па словах А.І.Навумчык, практыка паказвае, што абагачэнне ўяўленняў дзяцей аб навакольнай рэчаіснасці (наведванне музея і бібліятэкі, прагулкі на прыроду, экскурсіі на будоўлю і ў банк, назіранні, гутаркі і абмеркаванні) садзейнічае развіццю сюжэтна-ролевых гульняў. Інфармацыя пра людзей, падзеі і прафесіі, якая зацікавіла дзіця, з’яўляецца рухальнай сілай у развіцці новага сюжэтнага зместу гульні. Задача педагогаў – дапамагчы дзіцяці перанесці атрыманыя ўражанні ў новы сюжэт гульні. Так у групах з’явіліся новыя гульні: “Медыцынскі цэнтр”, “Салон прыгажосці”, “Банк”, “Турыстычнае агенцтва” і “Аўтасалон”.

- Пры арганізацыі гэтых гульняў вырашаецца важная задача, - заўважае А.І.Навумчык. – Дзеці знаёмяцца з прафесіямі дарослых, вучацца паважлівым адносінам да працы. Так, падчас сюжэтна-ролевай гульні “Турыстычнае агенцтва” дашкольнікі пазнаёміліся з прафесіямі дырэктара фірмы, менеджара па турызме, кур’ера, касіра і інш. У групе працавала майстэрня па стварэнні атрыбутаў да гэтай гульні. Дзеці малявалі буклеты розных гарадоў, даведнікі, карты, білеты, пуцёўкі ў краіны, пашпарты і г.д. У выніку работы ў групе быў аформлены турыстычна-краязнаўчы цэнтр з усімі неабходнымі матэрыяламі: глобусам, картамі, схемамі, буклетамі і даведнікамі. Трэба адзначыць, што перад арганізацыяй гульні “Турыстычнае агенцтва” абыгрываліся асобныя сюжэты: “Сувенірная лаўка”, “У гасцініцы”, “Кафэ “Хвілінка” і інш.

Па словах А.І.Навумчык, гульнявая прастора з’яўляецца галоўным стымулам, які пабуджае дзяцей да актыўнай дзейнасці. Разам з тым унясенне ў асяроддзе новых акцэнтаў дадаткова матывуе да рознай дзейнасці і адначасова дазваляе праявіць індывідуальнасць дзяцей.

- Вынікі маніторынгу дзяцей з эксперыментальных груп паказалі станоўчую дынаміку ў развіцці гульнявой дзейнасці, - гаворыць А.І.Навумчык. – Дзеці сталі больш самастойнымі, пазнавальна і творча актыўнымі ва ўмовах (не)рэгламентаванай дзейнасці. Педагогі выпрацавалі шэраг прапаноў па выкарыстанні вынікаў эксперыментальнай работы. Так, у далейшым пры арганізацыі гульнявой дзейнасці варта аб’ядноўваць рэгламентаваную і нерэгламентаваную дзейнасць, інтэграваць у спецыяльнай арганізаванай дзейнасці адукацыйныя галіны, выкарыстоўваць варыятыўную арганізацыю гульнявой прасторы, арганізоўваць гульнявую прастору для правядзення сюжэтна-ролевых гульняў на прагулцы, аптымізаваць узаемадзеянне педагогаў, дзяцей і іх бацькоў у сюжэтна-ролевых гульнях.

Апрабацыя мадэлі педагагічнага суправаджэння гульнявой дзейнасці дашкольнікаў паспяхова завяршылася. Рэалізацыя праекта дазволіла арганізаваць работу на праблемна-дыягнастычнай аснове, распрацаваць метадычныя рэкамендацыі па выкарыстанні ў масавай адукацыйнай практыцы вынікаў эксперыментальнай дзейнасці, адлюстраваных у практычным дапаможніку.

Сяргей ГРЫШКЕВІЧ.


Image1
 
 
 

Конкурсы


"Бобёр-2016"

 

IT-Граница

 

Последние изменения

[13.06.17] Обновлен раздел "Дошкольное образование"


[29.05.17] Обновлен раздел "Воспитательная работа"

[03.05.17] Обновлен раздел "Дошкольное образование"

Новости

20.07.2017
У цэнтры ўвагі – фарміраванне чытацкай дасведчанасці малодшых школьнікаў

У сучасным інфармацыйным грамадстве патрабаванні да ўзроўню чытання вучняў даволі высокія. Фарміраванне чытацкіх уменняў не абмяжоўваецца здольнасцю чытаць бегла, правільна і выразна, падрабязна пераказваць тэкст, дзяліць яго на лагічныя часткі. Сёння чытацкія ўменні разглядаюцца ў кантэксце чытацкай дасведчанасці.

подробнее...

17.07.2017
У рэжыме развіцця

- Інавацыйная дзейнасць з’яўляецца адным з галоўных напрамкаў работы любой установы адукацыі, паколькі стварае аснову для яе канкурэнтаздольнасці на рынку адукацыйных паслуг, вызначае прафесійны рост педагогаў і іх творчы пошук, садзейнічае асобаснаму развіццю вучняў, - расказвае намеснік дырэктара па вучэбна-метадычнай рабоце Столінскай дзяржаўнай гімназіі Лілія Адамаўна Заянчкоўская. – Гэтая дзейнасць стала неад’емнай часткай адукацыйнага працэсу ў нашай установе. Рэалізацыя інавацыйных праектаў дазваляе функцыянаваць у рэжыме развіцця і ствараць умовы для самарэалізацыі педагогаў і вучняў.

подробнее...

13.07.2017
Рыхтуюць будучых педагогаў

- У айчыннай сістэме адукацыі педагагічныя класы з’явіліся ў 80-я гады мінулага стагоддзя з-за дэфіцыту педагагічных кадраў і невысокага конкурсу на шэраг педагагічных спецыяльнасцей, - гаворыць дырэктар гімназіі Белаазёрска Бярозаўскага раёна Святлана Уладзіміраўна Саўко. – Сёння праблема прэстыжу педагагічнай прафесіі ў грамадстве не менш актуальная. На працягу апошніх 5 гадоў нашы выпускнікі рэдка выбіралі для працягу адукацыі УВА педагагічнага профілю. Так, студэнтамі БрДУ імя А.С.Пушкіна і БарДУ станавіліся, як правіла, усяго адзін-два колішнія гімназісты. Але так было не заўсёды. Педагагічны калектыў установы на 30% складаецца з нашых выпускнікоў. Больш за тое, у гімназіі працуюць прадстаўнікі трох педагагічных дынастый. Калі мы самі не падрыхтуем сабе дастойную змену, ніхто не зробіць гэтага за нас. Таму адным з важных напрамкаў нашай дзейнасці стала мэтанакіраваная работа са старшакласнікамі па падрыхтоўцы іх да ўсвядомленага выбару педагагічных спецыяльнасцей праз стварэнне профільных класаў.

подробнее...

09.07.2017
Адпачылі, падвучыліся, папрацавалі

Чатыры гады запар профільны аздараўленчы лагер “Выдатнік”, які дзейнічае летам на базе ліцэя Івацэвіцкага раёна, збірае разам самых цікаўных і эрудзіраваных вучняў з розных устаноў адукацыі. Сёлетнія канікулы вырашылі правесці з карысцю 43 юнакі і дзяўчаты з ліку пераможцаў раённых прадметных алімпіяд.

подробнее...

06.07.2017
У цэнтры ўвагі – водная рэабілітацыя асаблівых дзяцей

На базе басейна “Малютка” спартыўнага комплексу Палескага дзяржаўнага ўніверсітэта прайшоў навукова-практычны семінар, прысвечаны праграме рэабілітацыі ў вадзе дашкольнікаў з цяжкімі і (ці) множнымі фізічнымі і (ці) псіхічнымі парушэннямі развіцця. Арганізатарамі мерапрыемства выступілі ЦКРНіР Пінскага раёна і кафедра аздараўленчай і адаптыўнай фізічнай культуры ПалесДУ.

подробнее...


 

Полезные ссылки:

Министерство образования Республики Беларусь

HitMeter