Наши контакты:
Адрес: г. Брест, ул. Янки Купалы, 20/1
Индекс: 224020
Тел./Факс: 8 (0162) 46-17-87
Тел.: 8 (0162) 46-09-92
E-mail: boiro@brest-region.edu.by
Cхема проезда
Закрыть [X]


Главная | Сервис | Архив новостей


Архив новостей

06.03.2017
Дзейсны рэсурс павышэння якасці адукацыі


Увядзенню профільнага навучання папярэднічала вялікая падрыхтоўчая работа, падчас якой дэталёва вывучаліся адукацыйныя ўмовы для прафілізацыі ў 38 установах адукацыі раёна. У выніку ў 2015/2016 навучальным годзе на базе 17 устаноў былі адкрыты 19 профільных 10-х класаў для 206 вучняў (26,5% ад усёй тагачаснай колькасці дзесяцікласнікаў). Класы фарміраваліся па трох мадэлях. Згодна з першай, у адным класе аб’ядноўваліся дзеці, якія вывучалі па павышаным узроўні аднолькавыя прадметы. Згодна з другой, у адным класе аб’ядноўваліся дзеці, якія вывучалі на павышаным узроўні розныя прадметы. Згодна з трэцяй, у адным класе аб’ядноўваліся дзеці, якія вывучалі асобныя прадметы на павышаным узроўні і якія вывучалі ўсе прадметы на базавым узроўні (за выключэннем гімназіі). Найбольшая колькасць класаў была сфарміравана па трэцяй мадэлі.

- Усе вучэбныя планы школ былі ўзгоднены, прычым пры іх распрацоўцы не ўзнікла неабходнасці ў павелічэнні гадзін у адной установе за кошт іншых, - расказвае А.В.Васькавец. – Школы пераразмеркавалі вучэбныя гадзіны факультатыўных заняткаў у межах сваіх устаноў. Для вывучэння на павышаным узроўні старшакласнікі выбралі 8 прадметаў. Самым запатрабаваным з іх аказалася матэматыка, якую выбралі вучні 13 класаў (98 чалавек). Далей ішлі замежная і беларуская мова (па 9 класаў), руская мова (8 класаў), біялогія і хімія (па 7 класаў), фізіка (2 класы) і грамадазнаўства (адзін клас). У выніку фізіка-матэматычны напрамак профільнага навучання выбралі 18 школьнікаў, хіміка-біялагічны – 46, філалагічны – 49. Іншаму спалучэнню прадметаў аддалі перавагу 93 вучні. Найбольш запатрабаваным аказалася спалучэнне матэматыкі з рускай/беларускай мовай.

Для выкладання профільных прадметаў былі выбраны настаўнікі з вышэйшай і першай кваліфікацыйнай катэгорыяй, большасць з якіх ужо працавалі ў профільных класах да 2008 года. Акрамя таго, яны дадаткова прайшлі павышэнне кваліфікацыі ў Брэсцкім абласным ІРА па пытаннях арганізацыі работы ў профільных класах.

- Была распрацавана сістэма метадычных мерапрыемстваў, накіраваных на павышэнне прафесійнай кампетэнтнасці педагогаў па ўвядзенні профільнага навучання: працавалі творчыя і праблемныя групы настаўнікаў-прадметнікаў, - гаворыць А.В.Васькавец. – Іх дзейнасць была накіравана на сістэматызацыю назапашанага дыдактычнага матэрыялу (распрацоўку вучэбных і факультатыўных заняткаў, заданняў, кантрольных і праверачных работ) з наступным абагульненнем і распаўсюджваннем эфектыўнага педагагічнага вопыту. Так, на ІІІ рэгіянальным этапе мінулагодняга Міжнароднага кірмашу сацыяльна-педагагічных інавацый у Іванаве праблемная група настаўнікаў біялогіі прэзентавала работу “Біялогія ў 10 класе. Дапрофільная падрыхтоўка. Профільнае навучанне”.

Па выніках 2015/2016 навучальнага года сярэдні бал вучняў профільных 10-х класаў склаў 8,3, што адпавядае дастатковаму ўзроўню ведаў. Работа па арганізацыі профільнага навучання ў бягучым навучальным годзе пачалася з каардынацыі адміністрацыйных рашэнняў. Мінулай вясной ва ўстановах адукацыі была праведзена дыягностыка па вызначэнні профіляў, якой папярэднічала вялікая інфармацыйная работа сярод дзевяцікласнікаў і іх бацькоў наконт спецыяльнасцей, запатрабаваных на мясцовым рынку працы (у прыватнасці настаўнікаў матэматыкі і фізікі), і магчымасці навучання ў педагагічных класах. Акрамя таго, з 2010 года дзейнічае дамова аб супрацоўніцтве з Акадэміяй МУС Беларусі, згодна з якой штогод на базе сярэдняй школы № 2 Століна функцыянуюць два прававыя класы.

- У бягучым навучальным годзе профільныя 10-я класы былі створаны на базе тых жа 17 устаноў адукацыі, што і раней, - адзначае А.В.Васькавец. – У 19 профільных класах атрымліваюць веды 214 вучняў (амаль 27% ад усёй колькасці дзесяцікласнікаў). Акрамя таго, у 4 установах на базе профільных класаў дзейнічаюць педагагічныя групы. Адбылася станоўчая дынаміка ў арганізацыі мадэлей прафілізацыі, хаця па-ранейшаму найбольш запатрабаванай застаецца трэцяя. Самым масавым прадметам, як і раней, з’яўляецца матэматыка (15 класаў), але сярод іншых прадметаў акцэнт змясціўся на фізіку (7 класаў). 17 вучняў выбралі гісторыю Беларусі. У выніку ў бягучым навучальным годзе фізіка-матэматычнаму напрамку профільнага навучання аддалі перавагу 52 вучні, хіміка-біялагічнаму – 56, філалагічнаму – 37. Іншае спалучэнне прадметаў выбралі 69 старшакласнікаў. У педагагічных групах займаюцца 37 вучняў.

А.В.Васькавец заўважае, што створаная мадэль профільнага навучання неідэальная, але сёння яна дазваляе максімальна ўлічыць інтарэсы, схільнасці і здольнасці вучняў, стварыць умовы для навучання старшакласнікаў у адпаведнасці з іх прафесійнымі зацікаўленнямі і намерамі. Для таго каб вучні 10 – 11 класаў маглі лёгка выбраць будучую прафесійную сферу дзейнасці ці спецыяльнасць, вялікая ўвага ўдзяляецца дапрофільнай падрыхтоўцы. Работа па фарміраванні прафесійнага самавызначэння школьнікаў праводзіцца сістэмна і комплексна.

- У адукацыйнай практыцы раёна склалася пэўная мадэль рэалізацыі дапрофільнай падрыхтоўкі, у якой задзейнічаны дзіцячыя сады, школы, установы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, а таксама вучэбна-спартыўныя ўстановы, - расказвае А.В.Васькавец. – У дашкольных установах дзеці праз гульнявую дзейнасць упершыню знаёмяцца з прафесіямі ўрача, выхавальніка, прадаўца, кухара, цырульніка, агранома і інш. У пачатковай школе намаганні педагогаў накіраваны на развіццё пазнавальных інтарэсаў і актыўнасці вучняў. Занятасць малодшых школьнікаў у аб’яднаннях па інтарэсах складае ажно 137%. Для вучняў 5 – 9 класаў арганізаваны факультатыўныя заняткі па розных прадметах. Акрамя таго, з дзецьмі вядзецца ўзмоцненая інфармацыйная работа. У 22 установах дзевяцікласнікі вывучаюць факультатыўны курс “Прафесія маёй мары”. Для развіцця творчых здольнасцей дзяцей ва ўстановах дадатковай адукацыі дзейнічаюць амаль 260 аб’яднанняў па інтарэсах. У дапрофільнай падрыхтоўцы актыўна выкарыстоўваецца эканамічны патэнцыял раёна. Так, вялікую цікавасць у вучняў выклікаюць экскурсіі на сельскагаспадарчыя прадпрыемствы і ў іншыя арганізацыі. У Столінскай гімназіі рэалізоўваецца рэспубліканскі інавацыйны праект “Укараненне мадэлі дапрофільнай падрыхтоўкі вучняў ва ўмовах узаемадзеяння ўстаноў агульнай сярэдняй і прафесійнай адукацыі, сям’і і соцыуму”.

Па словах А.В.Васькавец, установы адукацыі праводзяць вялікую работу з бацькамі школьнікаў: індывідуальныя кансультацыі па пытаннях профільнага навучання; анкетаванне з мэтай выяўлення адносін мам і татаў да выбару будучай прафесіі іх дзяцей; вызначэнне ўзроўню дасягненняў вучняў па прадметах, якія маглі б стаць у будучыні прафілюючымі; кансультаванне вучняў па пытаннях адэкватнага выбару профілю; бацькоўскія сходы па профільным навучанні ў 8 – 9 класах. На сайтах устаноў адукацыі змешчана неабходная інфармацыя па яго арганізацыі.

- Па выніках вучэбных поспехаў выпускнікоў школ мяркуюць пра эфектыўнасць сістэмы адукацыі ў цэлым. Мы прааналізавалі вынікі іх паступлення ва ўстановы вышэйшай адукацыі, профільную накіраванасць якіх яны выбралі ў школе. Паказчык паступлення ва УВА вучняў профільных класаў амаль у два разы вышэйшы сярэдняга паказчыку па раёне. Ва ўстановы вышэйшай адукацыі па профілі навучання паступілі 79% учарашніх школьнікаў. Профільнае навучанне як форма арганізацыі вучэбнай дзейнасці старшакласнікаў з’яўляецца дзейсным рэсурсам павышэння не толькі якасці адукацыі, але і якасці будучага жыцця выпускнікоў, - падагульняе А.В.Васькавец.

Сяргей ГРЫШКЕВІЧ.


Image1
 
 
 

Конкурсы


"Бобёр-2016"

 

IT-Граница

 

Последние изменения

[13.06.17] Обновлен раздел "Дошкольное образование"


[29.05.17] Обновлен раздел "Воспитательная работа"

[03.05.17] Обновлен раздел "Дошкольное образование"

Новости

20.07.2017
У цэнтры ўвагі – фарміраванне чытацкай дасведчанасці малодшых школьнікаў

У сучасным інфармацыйным грамадстве патрабаванні да ўзроўню чытання вучняў даволі высокія. Фарміраванне чытацкіх уменняў не абмяжоўваецца здольнасцю чытаць бегла, правільна і выразна, падрабязна пераказваць тэкст, дзяліць яго на лагічныя часткі. Сёння чытацкія ўменні разглядаюцца ў кантэксце чытацкай дасведчанасці.

подробнее...

17.07.2017
У рэжыме развіцця

- Інавацыйная дзейнасць з’яўляецца адным з галоўных напрамкаў работы любой установы адукацыі, паколькі стварае аснову для яе канкурэнтаздольнасці на рынку адукацыйных паслуг, вызначае прафесійны рост педагогаў і іх творчы пошук, садзейнічае асобаснаму развіццю вучняў, - расказвае намеснік дырэктара па вучэбна-метадычнай рабоце Столінскай дзяржаўнай гімназіі Лілія Адамаўна Заянчкоўская. – Гэтая дзейнасць стала неад’емнай часткай адукацыйнага працэсу ў нашай установе. Рэалізацыя інавацыйных праектаў дазваляе функцыянаваць у рэжыме развіцця і ствараць умовы для самарэалізацыі педагогаў і вучняў.

подробнее...

13.07.2017
Рыхтуюць будучых педагогаў

- У айчыннай сістэме адукацыі педагагічныя класы з’явіліся ў 80-я гады мінулага стагоддзя з-за дэфіцыту педагагічных кадраў і невысокага конкурсу на шэраг педагагічных спецыяльнасцей, - гаворыць дырэктар гімназіі Белаазёрска Бярозаўскага раёна Святлана Уладзіміраўна Саўко. – Сёння праблема прэстыжу педагагічнай прафесіі ў грамадстве не менш актуальная. На працягу апошніх 5 гадоў нашы выпускнікі рэдка выбіралі для працягу адукацыі УВА педагагічнага профілю. Так, студэнтамі БрДУ імя А.С.Пушкіна і БарДУ станавіліся, як правіла, усяго адзін-два колішнія гімназісты. Але так было не заўсёды. Педагагічны калектыў установы на 30% складаецца з нашых выпускнікоў. Больш за тое, у гімназіі працуюць прадстаўнікі трох педагагічных дынастый. Калі мы самі не падрыхтуем сабе дастойную змену, ніхто не зробіць гэтага за нас. Таму адным з важных напрамкаў нашай дзейнасці стала мэтанакіраваная работа са старшакласнікамі па падрыхтоўцы іх да ўсвядомленага выбару педагагічных спецыяльнасцей праз стварэнне профільных класаў.

подробнее...

09.07.2017
Адпачылі, падвучыліся, папрацавалі

Чатыры гады запар профільны аздараўленчы лагер “Выдатнік”, які дзейнічае летам на базе ліцэя Івацэвіцкага раёна, збірае разам самых цікаўных і эрудзіраваных вучняў з розных устаноў адукацыі. Сёлетнія канікулы вырашылі правесці з карысцю 43 юнакі і дзяўчаты з ліку пераможцаў раённых прадметных алімпіяд.

подробнее...

06.07.2017
У цэнтры ўвагі – водная рэабілітацыя асаблівых дзяцей

На базе басейна “Малютка” спартыўнага комплексу Палескага дзяржаўнага ўніверсітэта прайшоў навукова-практычны семінар, прысвечаны праграме рэабілітацыі ў вадзе дашкольнікаў з цяжкімі і (ці) множнымі фізічнымі і (ці) псіхічнымі парушэннямі развіцця. Арганізатарамі мерапрыемства выступілі ЦКРНіР Пінскага раёна і кафедра аздараўленчай і адаптыўнай фізічнай культуры ПалесДУ.

подробнее...


 

Полезные ссылки:

Министерство образования Республики Беларусь

HitMeter