Наши контакты:
Адрес: г. Брест, ул. Янки Купалы, 20/1
Индекс: 224020
Тел./Факс: 8 (0162) 46-17-87
Тел.: 8 (0162) 46-09-92
E-mail: boiro@brest-region.edu.by
Cхема проезда
Закрыть [X]


Главная | Сервис | Архив новостей


Архив новостей

06.03.2017
Забяспечыць якаснае метадычнае суправаджэнне профільнага навучання


У раёнах вобласці створаны ўласныя мадэлі профільнага навучання з улікам кадравых і матэрыяльна-тэхнічных рэсурсаў школ, запытаў дзяцей і іх бацькоў. Вывучэнне прадметаў на павышаным узроўні ў бягучым навучальным годзе арганізавана ў 220 установах адукацыі. У профільных класах і групах атрымліваюць веды амаль 5 тысяч дзесяцікласнікаў і каля 4,4 тысячы адзінаццацікласнікаў. Найбольшую цікавасць школьнікі праявілі да вывучэння на павышаным узроўні матэматыкі (194 установы адукацыі), рускай (145) і замежнай (137) моў, а найменшую – да вывучэння гісторыі Беларусі (40), грамадазнаўства (30) і сусветнай гісторыі (6).

Больш за 50% старшакласнікаў ахоплены профільным навучаннем ва ўстановах адукацыі Пінска, Брэста, Баранавіч, Драгічынскага і Жабінкаўскага раёнаў, менш за 30% - ва ўстановах адукацыі Баранавіцкага, Іванаўскага, Столінскага, Маларыцкага і Пінскага раёнаў.

Наш інстытут забяспечыў вучэбна-метадычнае суправаджэнне профільнага навучання на абласным узроўні. Так, з намеснікамі начальнікаў аддзелаў адукацыі, спорту і турызму, загадчыкамі вучэбна-метадычных кабінетаў і кіраўнікамі ўстаноў адукацыі была праведзена спецыяльная інструктыўна-метадычная нарада. На базе інстытута прайшоў абласны семінар па пытаннях профільнага навучання для 300 педагогаў вобласці з удзелам спецыялістаў Нацыянальнага інстытута адукацыі, якія разглядалі змест і методыку выкладання тэм на павышаным узроўні ў розных прадметных секцыях. Узаемадзеянне метадычнай службы і метадычных фарміраванняў педагогаў у рэалізацыі рэгіянальных мадэлей дапрофільнай падрыхтоўкі і профільнага навучання разглядалася на семінары загадчыкаў вучэбна-метадычных кабінетаў у Івацэвіцкім раёне. Акрамя таго, тэмы профільнага навучання закранаюцца пры павышэнні кваліфікацыі настаўнікаў-прадметнікаў у інстытуце.

Падчас заняткаў быў выяўлены шэраг праблем, якія патрабуюць вырашэння на рэспубліканскім узроўні. Так, пакуль не распрацаваны ў поўным аб’ёме кантрольна-вымяральныя матэрыялы для вывучэння на павышаным узроўні хіміі, матэматыкі, фізікі і беларускай мовы. Змест вучэбных дапаможнікаў па хіміі, матэматыцы і фізіцы патрабуе дапаўнення вучэбным матэрыялам для вывучэння на павышаным узроўні. Па шэрагу прадметаў напаўненне матэрыялам для профільнага навучання адсутнічае ў падручніках апошняга пакалення, няма дыдактычных матэрыялаў, рэкамендаваных для выкарыстання Міністэрствам адукацыі. Пакуль не ўстаранена розніца ў ступені складанасці зместу планавых кантрольных і экзаменацыйных работ па прадметах паміж базавым узроўнем і профільным. У той жа час атэстат выпускніка профільнага класа/групы нічым не адрозніваецца ад тыпавога і не дае ніякіх прывілей.

Пры засваенні рэгіянальных мадэлей профільнага навучання павінен быць больш адчувальным уклад у гэты працэс вучэбна-метадычных кабінетаў вобласці. Іх задача – забяспечыць прадуктыўную работу праблемных і творчых груп настаўнікаў у галіне дапрофільнай падрыхтоўкі і профільнага навучання школьнікаў. Метадычныя фарміраванні здольны вызначаць найбольш эфектыўныя методыкі і формы прафілізацыі вучняў, дзейсныя мадэлі ўзаемадзеяння з бацькамі ў прафарыентацыі, ажыццяўляць маніторынг навучання на павышаным узроўні, абагачаць дыдактычную базу профільнага навучання па розных прадметах.

На жаль, далёка не ўсе педагогі і кіраўнікі ясна ўсведамляюць, што якасць профільнага навучання залежыць ад таго, як школа падвяла дзяцей да выбару профілю падчас дапрофільнай падрыхтоўкі. Сёння ўжо ў пяцікласнікаў павінен фарміравацца контур прафесійнай будучыні, калі дзеці дакладна ўяўляюць рэальныя адукацыйныя патрэбы і размяжоўваюць “я хачу” і “я магу”.

Да падрыхтоўкі дзіцячага інтэлекту і псіхікі да выбару профілю і захапленню ім ужо на ІІ ступені агульнай сярэдняй адукацыі трэба актыўна далучаць бацькоў. Вялікую работу па дапрофільнай падрыхтоўцы праводзяць псіхолага-педагагічныя службы. Гэта патрабуе ад педагогаў-псіхолагаў і сацыяльных педагогаў спецыяльных кампетэнцый. Іх фарміраванне – задача метадычных службаў і фарміраванняў вобласці, у тым ліку Брэсцкага абласнога ІРА.

Захапіўшыся ведамі, накіраванымі на род і від прафесійнай дзейнасці, вучням важна не страціць базавыя, універсальныя, агульнаразвіццёвыя веды, без якіх цяжка ўявіць любога спецыяліста, а педагогам – не “закансервіравацца”, не “застаяцца” ў спецыялізаваных ведах. У такой сітуацыі неабходны пошук разумнага балансу. Гэта адна з задач адукацыйных структур, якія адказваюць за прафесійнае развіццё педагогаў.

Трэба адзначыць, што сёння ў арганізацыі профільнага навучання назіраецца пэўная ізаляванасць. Кожная школа сканцэнтравана на рэалізацыі сваіх мадэлей прафілізацыі і не прадбачыць, што заўтра яны могуць змяніцца. Таму намаганні метадычных службаў вобласці варта скіраваць на пераадоленне гэтай ізаляванасці і актыўны абмен практычнымі напрацоўкамі ў школах.

Брэсцкі абласны ІРА шмат робіць для арганізацыі больш цеснага і эфектыўнага ўзаемадзеяння з метадычнымі службамі вобласці. Так, распрацавана і рэалізоўваецца Канцэпцыя бесперапыннага інфармацыйна-аналітычнага і метадычнага забеспячэння адукацыі Брэсцкай вобласці. Па кластарным прынцыпе з цэнтрам у інстытуце створана абласная метадычная сетка. Неўзабаве пачне працаваць абласны метадычны савет.

Юрый ІВАНОЎ,

рэктар Брэсцкага абласнога інстытута развіцця адукацыі.


Image1
 
 
 

Конкурсы


"Бобёр-2016"

 

IT-Граница

 

Последние изменения

[13.06.17] Обновлен раздел "Дошкольное образование"


[29.05.17] Обновлен раздел "Воспитательная работа"

[03.05.17] Обновлен раздел "Дошкольное образование"

Новости

20.07.2017
У цэнтры ўвагі – фарміраванне чытацкай дасведчанасці малодшых школьнікаў

У сучасным інфармацыйным грамадстве патрабаванні да ўзроўню чытання вучняў даволі высокія. Фарміраванне чытацкіх уменняў не абмяжоўваецца здольнасцю чытаць бегла, правільна і выразна, падрабязна пераказваць тэкст, дзяліць яго на лагічныя часткі. Сёння чытацкія ўменні разглядаюцца ў кантэксце чытацкай дасведчанасці.

подробнее...

17.07.2017
У рэжыме развіцця

- Інавацыйная дзейнасць з’яўляецца адным з галоўных напрамкаў работы любой установы адукацыі, паколькі стварае аснову для яе канкурэнтаздольнасці на рынку адукацыйных паслуг, вызначае прафесійны рост педагогаў і іх творчы пошук, садзейнічае асобаснаму развіццю вучняў, - расказвае намеснік дырэктара па вучэбна-метадычнай рабоце Столінскай дзяржаўнай гімназіі Лілія Адамаўна Заянчкоўская. – Гэтая дзейнасць стала неад’емнай часткай адукацыйнага працэсу ў нашай установе. Рэалізацыя інавацыйных праектаў дазваляе функцыянаваць у рэжыме развіцця і ствараць умовы для самарэалізацыі педагогаў і вучняў.

подробнее...

13.07.2017
Рыхтуюць будучых педагогаў

- У айчыннай сістэме адукацыі педагагічныя класы з’явіліся ў 80-я гады мінулага стагоддзя з-за дэфіцыту педагагічных кадраў і невысокага конкурсу на шэраг педагагічных спецыяльнасцей, - гаворыць дырэктар гімназіі Белаазёрска Бярозаўскага раёна Святлана Уладзіміраўна Саўко. – Сёння праблема прэстыжу педагагічнай прафесіі ў грамадстве не менш актуальная. На працягу апошніх 5 гадоў нашы выпускнікі рэдка выбіралі для працягу адукацыі УВА педагагічнага профілю. Так, студэнтамі БрДУ імя А.С.Пушкіна і БарДУ станавіліся, як правіла, усяго адзін-два колішнія гімназісты. Але так было не заўсёды. Педагагічны калектыў установы на 30% складаецца з нашых выпускнікоў. Больш за тое, у гімназіі працуюць прадстаўнікі трох педагагічных дынастый. Калі мы самі не падрыхтуем сабе дастойную змену, ніхто не зробіць гэтага за нас. Таму адным з важных напрамкаў нашай дзейнасці стала мэтанакіраваная работа са старшакласнікамі па падрыхтоўцы іх да ўсвядомленага выбару педагагічных спецыяльнасцей праз стварэнне профільных класаў.

подробнее...

09.07.2017
Адпачылі, падвучыліся, папрацавалі

Чатыры гады запар профільны аздараўленчы лагер “Выдатнік”, які дзейнічае летам на базе ліцэя Івацэвіцкага раёна, збірае разам самых цікаўных і эрудзіраваных вучняў з розных устаноў адукацыі. Сёлетнія канікулы вырашылі правесці з карысцю 43 юнакі і дзяўчаты з ліку пераможцаў раённых прадметных алімпіяд.

подробнее...

06.07.2017
У цэнтры ўвагі – водная рэабілітацыя асаблівых дзяцей

На базе басейна “Малютка” спартыўнага комплексу Палескага дзяржаўнага ўніверсітэта прайшоў навукова-практычны семінар, прысвечаны праграме рэабілітацыі ў вадзе дашкольнікаў з цяжкімі і (ці) множнымі фізічнымі і (ці) псіхічнымі парушэннямі развіцця. Арганізатарамі мерапрыемства выступілі ЦКРНіР Пінскага раёна і кафедра аздараўленчай і адаптыўнай фізічнай культуры ПалесДУ.

подробнее...


 

Полезные ссылки:

Министерство образования Республики Беларусь

HitMeter