Наши контакты:
Адрес: г. Брест, ул. Янки Купалы, 20/1
Индекс: 224020
Тел./Факс: 8 (0162) 46-17-87
Тел.: 8 (0162) 46-09-92
E-mail: boiro@brest-region.edu.by
Cхема проезда
Закрыть [X]


Главная | Сервис | Архив новостей


Архив новостей

10.03.2017
Прафесійныя суботы: цікава, карысна, эфектыўна


- Трэба не прымушаць дзяцей ісці па суботах у школу, а ствараць умовы для таго, каб яны рабілі гэта ўсвядомлена і матывавана, - падкрэсліў рэктар Рэспубліканскага інстытута прафесійнай адукацыі А.Х.Шкляр. – Неабходна з ранняга дзяцінства выхоўваць у вучняў паважлівыя адносіны да працы. Работу ў гэтым напрамку можна арганізаваць праз цеснае і сістэмнае ўзаемадзеянне школ з прадпрыемствамі. Роля школьнай суботы заключаецца не толькі ў азнаямленні вучняў з установамі прафесійнай адукацыі, але і ў арганізацыі дапрафесійнай падрыхтоўкі старшакласнікаў, наладжанай на іх базе. У перспектыве школьнікі павінны атрымліваць прафесіі ў ПТНУ і ССНУ, якія будуць выконваць функцыі колішніх вучэбна-вытворчых камбінатаў.

- Сёння на Брэстчыне дзейнічае 31 установа прафесійна-тэхнічнай і сярэдняй спецыяльнай адукацыі, - расказаў начальнік упраўлення адукацыі Брэсцкага аблвыканкама Ю.М.Прасмыцкі. – Акрамя таго, спецыялістаў з сярэдняй спецыяльнай адукацыяй рыхтуюць таксама 15 ведамасных ССНУ. Сёння ва ўстановах прафесійнай адукацыі вобласці атрымліваюць веды больш за 17 тысяч навучэнцаў. Іх падрыхтоўка вядзецца па 95 кваліфікацыях рабочых і каля 40 спецыяльнасцях сярэдняй спецыяльнай адукацыі.

За апошнія 5 гадоў з мэтай удасканалення прафесійных ведаў, вывучэння новай тэхнікі і сучасных тэхналогій на базе ПТНУ і ССНУ былі створаны 7 рэсурсных цэнтраў вытворчага навучання па 8 спецыяльнасцях. Летась 50% выпускнікоў устаноў прафесійнай адукацыі атрымалі 4 і вышэй узровень кваліфікацыі. Амаль усе былі забяспечаны першым рабочым месцам.

Па словах Ю.М.Прасмыцкага, актуальнымі задачамі прафесійнай адукацыі Брэстчыны з’яўляюцца фарміраванне аптымальных аб’ёмаў і структуры падрыхтоўкі рабочых і спецыялістаў з улікам патрэб эканомікі, далейшая аптымізацыя сеткі ўстаноў, паляпшэнне навукова-метадычнага і матэрыяльна-тэхнічнага забеспячэння, павышэнне прафесійнай кампетэнтнасці педагогаў.

- У вобласці вядзецца работа па ўдасканаленні дзейнасці ўстаноў адукацыі ў шосты школьны дзень, - адзначыў Ю.М.Прасмыцкі. – Прафарыентацыя па суботах – важны напрамак работы ўстаноў агульнай сярэдняй, прафесійнай і дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, які ажыццяўляецца з улікам запытаў сучаснага рынку працы, запатрабаванасці прафесій і патрэб вучняў і іх бацькоў. З 2011 года рэалізоўваецца абласная прафарыентацыйная прома-акцыя “Ёсць заказ на рабочы клас”, у якой штогод удзельнічаюць больш за 30 тысяч школьнікаў. Наладжана ўзаемадзеянне ўстаноў дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, ПТНУ, ССНУ і УВА па пытаннях прафарыентацыі падлеткаў. Распрацаваны і рэалізоўваюцца сумесныя планы і праграмы па правядзенні мерапрыемстваў працоўнага напрамку (майстар-класаў, працоўных майстэрань, прафесійных проб і інш.) па суботах для школьнікаў на базе ПТНУ і ССНУ з мэтай фарміравання ў вучняў практычных працоўных навыкаў і арганізацыі іх дапрафесійнай падрыхтоўкі. Для гэтага 288 школ вобласці, аддзелы адукацыі, спорту і турызму Кобрынскага і Камянецкага райвыканкамаў заключылі дамовы аб супрацоўніцтве з установамі прафесійнай адукацыі.

- Вынікі мінулагодняга маніторынгу ў ПТНУ і ССНУ паказалі тэндэнцыю да актывізацыі і сістэмнасці ў арганізацыі шостага школьнага дня, - расказаў начальнік цэнтра навукова-метадычнага забеспячэння выхаваўчай работы Рэспубліканскага інстытута прафесійнай адукацыі Ю.У.Емяльяненка. – У большасці ўстаноў адукацыі рэалізоўваюцца эфектыўныя мадэлі выхаваўчай работы ў гэтым напрамку з улікам сацыяльнага акружэння, магчымасцей устаноў дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, культуры, спорту і турызму, аховы здароўя, праваахоўных органаў і грамадскіх арганізацый, запытаў і патрэб школьнікаў. Тым не менш неабходна ўдасканальваць арганізацыю і змястоўнае напаўненне работы ў суботу.

Па словах Ю.У.Емяльяненкі, летась паміж ПТНУ, ССНУ і школамі краіны былі заключаны 769 дамоў аб супрацоўніцтве. У падрыхтоўцы і правядзенні суботніх мерапрыемстваў павінны быць задзейнічаны ўсе ўдзельнікі адукацыйнага працэсу: адміністрацыя, настаўнікі-прадметнікі, майстры вытворчага навучання, выхавальнікі, педагогі-арганізатары, сацыяльныя педагогі, педагогі-псіхолагі, бібліятэкары і інш. Мэтазгодна арганізоўваць мерапрыемствы грамадскага, працоўнага, фізкультурна-аздараўленчага, спартыўна-масавага, культурна-адпачынкавага, турыстычна-эскурсійнага, краязнаўчага і прафарыентацыйнага напрамку: акцыі, шэфская дапамога, валанцёрская дзейнасць, сеткавыя зносіны, работа гурткоў, клубаў і маладзёжных цэнтраў, спартакіяды, камандныя спаборніцтвы, дні здароўя, марафоны спартыўных танцаў, аэробікі, чарлідынгу і маладзёжных субкультур, гісторыка-этнаграфічныя экскурсіі па родным краі, турыстычныя паходы, велапрабегі, маладзёжыня ток-шоу, брэйн-рынгі, дзелавыя гульні, форум-тэатры, даследчыя праекты, фотавыставы і інш. Вельмі важна ў прафарыентацыйнай рабоце выкарыстоўваць магчымасці інтэрнэт-рэсурсаў. Неабходна больш актыўна ствараць і распаўсюджваць інфармацыйныя матэрыялы пра дзейнасць устаноў прафесійнай адукацыі (постар-матыватары і флаеры).

- Актуальнымі формамі прафесійнага інфармавання пра сучасны вобраз рабочых прафесій і спецыяльнасцей з’яўляюцца дні адкрытых дзвярэй і прафесій, майстар-класы, прафесійныя пробы на базе ПТНУ і ССНУ, прома-акцыі, агра-шоу, форумы, флэшмобы, агіттэатры, прафарыентацыйныя велапрабегі, экскурсіі на прадпрыемствы і ў арганізацыі, адкрытыя дыялогі з удзелам лепшых прадстаўнікоў вытворчай сферы, конкурсы праектаў, сустрэчы з выпускнікамі ўстаноў прафесійнай адукацыі і кансультацыйныя пункты, - адзначыў Ю.У.Емяльяненка. – Мэта прафесійных субот для школьнікаў – максімальная інфармацыйная падтрымка будучых абітурыентаў і іх бацькоў у выбары прафесіі, установы адукацыі і далейшым працаўладкаванні. Даволі перспектыўным з’яўляецца ўзаемадзеянне ПТНУ, ССНУ і школ з арганізацыямі-заказчыкамі кадраў.

На прыкладзе Жабінкі ўдзельнікі семінара-практыкуму азнаёміліся з арганізацыяй прафарыентацыйнага ўзаемадзеяння школ, ПТНУ і ССНУ пры адсутнасці ў рэгіёне ўстаноў прафесійнай адукацыі, а на прыкладзе Кобрына – пры іх наяўнасці. Так, на базе сярэдняй школы № 1 Жабінкі працавалі інтэрактыўныя прафарыентацыйныя пляцоўкі, арганізаваныя ўстановамі прафесійнай адукацыі Брэста. Гандлёва-тэхналагічны каледж, каледж сферы абслугоўвання, прафесійна-тэхнічны каледж прыборабудавання, прафесійныя ліцэі лёгкай прамысловасці і будаўнікоў ладзяць рэгулярныя выязныя прафарыентацыйныя мерапрыемствы ў школах раёна, падчас якіх вучні асвойваюць прафесіі кухара, кандытара, афіцыянта, цырульніка, электраманцёра, слесара-рамонтніка, швачкі, краўца, закройшчыка, муляра, тынкоўшчыка і абліцоўшчыка-плітачніка.

Установы прафесійнай адукацыі Кобрына паказалі, якім чынам арганізавана прафарыентацыйнае ўзаемадзеянне са школамі раёна па суботах. У гэты дзень вучні наведваюць ПТНУ і ССНУ горада, якія праводзяць для іх майстар-класы па прафесіях афіцыянта, кухара, прадаўца, швачкі, краўца, цырульніка, камплектоўшчыка дэталей цацак, аператара электронна-вылічальных машын, муляра, мастаўшчыка, абліцоўшчыка-плітачніка, электрагазазваршчыка, мантажніка санітарна-тэхнічных сістэм і абсталявання, майстра па манікюры, выканаўцы мастацка-афарміцельскіх работ і мастака роспісу па дрэве.

У Кобрынскім дзяржаўным політэхнічным каледжы ўдзельнікі мерапрыемства наведалі сучасныя рэсурсныя цэнтры, якія дазваляюць на высокім узроўні рыхтаваць спецыялістаў па санітарна-тэхнічным абсталяванні будынкаў і эксплуатацыі абсталявання і тэхналогіі дрэваапрацоўчых вытворчасцей. База рэсурсных цэнтраў актыўна задзейнічана ў прафарыентацыі школьнікаў.

Удзельнікі семінара-практыкуму пабывалі на вытворчым прадпрыемстве па вырабе дзіцячых цацак “Палессе” (базавая арганізацыя Кобрынскага дзяржаўнага прафесійнага ліцэя сферы абслугоўвання) і ў Кобрынскім ваенна-патрыятычным музеі імя А.В.Суворава, дзе азнаёміліся з эфектыўнымі формамі супрацоўніцтва іх з ПТНУ, ССНУ і школамі.

Завяршыўся семінар-практыкум круглым сталом, падчас якога абмяркоўваліся асаблівасці арганізацыі прафесійных субот у сучасных умовах.

Сяргей ГРЫШКЕВІЧ.


Image1
 
 
 

Конкурсы


"Бобёр-2016"

 

IT-Граница

 

Последние изменения

[13.06.17] Обновлен раздел "Дошкольное образование"


[29.05.17] Обновлен раздел "Воспитательная работа"

[03.05.17] Обновлен раздел "Дошкольное образование"

Новости

20.07.2017
У цэнтры ўвагі – фарміраванне чытацкай дасведчанасці малодшых школьнікаў

У сучасным інфармацыйным грамадстве патрабаванні да ўзроўню чытання вучняў даволі высокія. Фарміраванне чытацкіх уменняў не абмяжоўваецца здольнасцю чытаць бегла, правільна і выразна, падрабязна пераказваць тэкст, дзяліць яго на лагічныя часткі. Сёння чытацкія ўменні разглядаюцца ў кантэксце чытацкай дасведчанасці.

подробнее...

17.07.2017
У рэжыме развіцця

- Інавацыйная дзейнасць з’яўляецца адным з галоўных напрамкаў работы любой установы адукацыі, паколькі стварае аснову для яе канкурэнтаздольнасці на рынку адукацыйных паслуг, вызначае прафесійны рост педагогаў і іх творчы пошук, садзейнічае асобаснаму развіццю вучняў, - расказвае намеснік дырэктара па вучэбна-метадычнай рабоце Столінскай дзяржаўнай гімназіі Лілія Адамаўна Заянчкоўская. – Гэтая дзейнасць стала неад’емнай часткай адукацыйнага працэсу ў нашай установе. Рэалізацыя інавацыйных праектаў дазваляе функцыянаваць у рэжыме развіцця і ствараць умовы для самарэалізацыі педагогаў і вучняў.

подробнее...

13.07.2017
Рыхтуюць будучых педагогаў

- У айчыннай сістэме адукацыі педагагічныя класы з’явіліся ў 80-я гады мінулага стагоддзя з-за дэфіцыту педагагічных кадраў і невысокага конкурсу на шэраг педагагічных спецыяльнасцей, - гаворыць дырэктар гімназіі Белаазёрска Бярозаўскага раёна Святлана Уладзіміраўна Саўко. – Сёння праблема прэстыжу педагагічнай прафесіі ў грамадстве не менш актуальная. На працягу апошніх 5 гадоў нашы выпускнікі рэдка выбіралі для працягу адукацыі УВА педагагічнага профілю. Так, студэнтамі БрДУ імя А.С.Пушкіна і БарДУ станавіліся, як правіла, усяго адзін-два колішнія гімназісты. Але так было не заўсёды. Педагагічны калектыў установы на 30% складаецца з нашых выпускнікоў. Больш за тое, у гімназіі працуюць прадстаўнікі трох педагагічных дынастый. Калі мы самі не падрыхтуем сабе дастойную змену, ніхто не зробіць гэтага за нас. Таму адным з важных напрамкаў нашай дзейнасці стала мэтанакіраваная работа са старшакласнікамі па падрыхтоўцы іх да ўсвядомленага выбару педагагічных спецыяльнасцей праз стварэнне профільных класаў.

подробнее...

09.07.2017
Адпачылі, падвучыліся, папрацавалі

Чатыры гады запар профільны аздараўленчы лагер “Выдатнік”, які дзейнічае летам на базе ліцэя Івацэвіцкага раёна, збірае разам самых цікаўных і эрудзіраваных вучняў з розных устаноў адукацыі. Сёлетнія канікулы вырашылі правесці з карысцю 43 юнакі і дзяўчаты з ліку пераможцаў раённых прадметных алімпіяд.

подробнее...

06.07.2017
У цэнтры ўвагі – водная рэабілітацыя асаблівых дзяцей

На базе басейна “Малютка” спартыўнага комплексу Палескага дзяржаўнага ўніверсітэта прайшоў навукова-практычны семінар, прысвечаны праграме рэабілітацыі ў вадзе дашкольнікаў з цяжкімі і (ці) множнымі фізічнымі і (ці) псіхічнымі парушэннямі развіцця. Арганізатарамі мерапрыемства выступілі ЦКРНіР Пінскага раёна і кафедра аздараўленчай і адаптыўнай фізічнай культуры ПалесДУ.

подробнее...


 

Полезные ссылки:

Министерство образования Республики Беларусь

HitMeter