Наши контакты:
Адрес: г. Брест, ул. Янки Купалы, 20/1
Индекс: 224020
Тел./Факс: 8 (0162) 46-17-87
Тел.: 8 (0162) 46-09-92
E-mail: boiro@brest-region.edu.by
Cхема проезда
Закрыть [X]


Главная | Сервис | Архив новостей


Архив новостей

25.07.2017
Казка развівае і выхоўвае


- Дзеці прыходзяць у дашкольную ўстанову з вялікім творчым патэнцыялам, - гаворыць намеснік загадчыка па асноўнай дзейнасці А.І.Гардзейчык. – Каб развіць творчыя здольнасці малышоў і зрабіць навучанне цікавым, выхавальнікі выкарыстоўваюць казкі. З іх дапамогай дзеці пазнаюць з’явы навакольнага свету, вучацца выказваць адносіны да дабра і зла. Акрамя таго, дзякуючы казкам у малышоў фарміруюцца ўяўленні пра справядлівасць і несправядлівасць. Дзеці суперажываюць казачным персанажам, імкнуцца дапамагчы ім і абараніць іх.

У кожнай дашкольнай групе з дапамогай бацькоў аформлены тэатральныя куткі, дзе сабраны розныя віды тэатраў, вырабленыя сваімі рукамі: настольны, лялечны, пальчыкавы і інш. Развіццёвае асяроддзе дазваляе паспяхова вырашаць многія выхаваўчыя задачы. Падчас знаёмства дзяцей з казкамі педагогі ствараюць умовы, якія дапамагаюць малышам праявіць актыўнасць, артыстычныя здольнасці і пачуцці, а таксама пабуджаюць дашкольнікаў да маўленчай творчасці.

- У тэатральных кутках выхавальнікі праводзяць гульні-гутаркі з казачнымі персанажамі, - расказвае А.І.Гардзейчык. – Дзеці выконваюць гульнявыя заданні, рашаюць праблемныя сітуацыі. Для развіцця маўлення, фантазіі і ўяўлення педагогі выкарыстоўваюць розныя метады і прыёмы: “Прыдумай новую назву казкі”, “Прыдумай працяг казкі”, “Дабаў героя ў казку” і інш. Малышы з задавальненнем уключаюцца ў гэтую гульню. Так, для казкі “Рэпка” былі прыдуманы назвы “Сяброўства” і “Разам можна і горы звярнуць”, а казку “Церамок” дзеці назвалі “Разам весела нам жыць”.

Каб дапамагчы дзецям прыдумаць новую казачную гісторыю ці новы эпізод, педагогі выкарыстоўваюць прыём “Чароўны калейдаскоп”, дзякуючы якому малышы дапамагаюць Зайцу стаць дужым і смелым, а Лісе – добрай і справядлівай. Акрамя таго, выхавальнікі знаёмяць дзяцей з рознымі варыянтамі стварэння казак з дапамогай прыёму кантамінацыі. Так, у адным выпадку змест твора не мяняецца, а мяняюцца толькі персанажы (“Воўк у Чырвонай Шапачцы”), у другім – мяняецца змест казкі (“Калабок сустракае вясну”). Трэба адзначыць, што першы варыянт больш даступны дашкольнікам, а другі магчымы пры ўмове сутворчасці дзяцей і дарослых.

- Калі малышы добра пазнаёмяцца з казкай, педагогі прапаноўваюць ім паказаць упадабаны ўрывак з дапамогай мімікі і жэстаў, - адзначае А.І.Гардзейчык. – Дзякуючы гэтаму кожнае дзіця можа праявіць сябе ў пэўнай ролі. У малышоў развіваецца ўпэўненасць у сваіх сілах.

Па словах А.І.Гардзейчык, тэатралізаваная дзейнасць з’яўляецца асноўным сродкам далучэння дзяцей да мастацтва. Пры падрыхтоўцы тэатралізаваных пастановак педагогі звяртаюцца да розных практыкаванняў на развіццё ўвагі, уяўлення і руху: скакаць як жабка, секчы дровы, несці цяжкую сумку, адкусіць кіслы яблык і інш. Такія практыкаванні добра развіваюць творчыя здольнасці і ўяўленне, вучаць перадаваць характар казачных герояў. Падчас тэатральнай дзейнасці малышы знаёмяцца з рознымі відамі тэатраў, узаемадзейнічаюць адно з адным, адгадваюць загадкі, апісваюць прадметы, знаёмяцца з персанажамі і інш.

Тэатральная пастаноўка “Калабок сустракае вясну”, падрыхтаваная музычным кіраўніком А.М.Варабей і выхаванцамі старшай групы, была паказана на пасяджэнні раённага метадычнага аб’яднання выхавальнікаў, а тэатральная пастаноўка “Нежартоўныя прыгоды Пеўніка”, падрыхтаваная музычным кіраўніком Т.Г.Цітко і выхаванцамі старшай групы, была прадэманстравана ў раённым конкурсе “Бяспечнае дзяцінства”. Старшыя дашкольнікі часта выступаюць з пастаноўкамі перад малодшымі.

- Знаёмячыся з казкамі і ўдзельнічаючы ў іх драматызацыі, дзеці вучацца суперажываць чужой бядзе, адрозніваць дабро ад зла, перадаваць розныя адценні ў маўленні і задуму сваімі словамі ў выглядзе дыялогаў і маналогаў герояў, ствараюць уласныя казачныя вобразы. Дашкольнікі з задавальненнем гуляюць у тэатр і самастойна арганізоўваюць гульні-драматызацыі, - падагульняе А.І.Гардзейчык.

Сяргей ГРЫШКЕВІЧ.


Image1
 
 
 

Конкурсы


"Бобёр-2016"

 

IT-Граница

 

Последние изменения

[13.06.17] Обновлен раздел "Дошкольное образование"


[29.05.17] Обновлен раздел "Воспитательная работа"

[03.05.17] Обновлен раздел "Дошкольное образование"

Новости

07.08.2017
Фінансавая адукацыя: веды, неабходныя кожнаму

- Сучасны свет немагчыма ўявіць без грошай, - гаворыць галоўны спецыяліст аддзела адукацыі, спорту і турызму Бярозаўскага райвыканкама Т.А.Рункевіч. – Веды пра грошы з’яўляюцца вельмі важнымі, бо людзі карыстаюцца імі амаль кожны дзень, разлічваючыся за пакупкі і паслугі. Але далёка не ўсе могуць з упэўненасцю сказаць, што ўмеюць добра распараджацца грашыма і ведаюць, куды іх правільна накіраваць і як прымусіць працаваць. Таму сёння ў многіх краінах свету, у тым ліку і ў Беларусі, вялікая ўвага ўдзяляецца пытанням павышэння фінансавай дасведчанасці насельніцтва.

подробнее...

03.08.2017
Супрацоўніцтва дзеля агульнай карысці

У Брэсцкім абласным ліцэі імя П.М.Машэрава ўпэўнены, што без цеснага ўзаемадзеяння з іншымі ўстановамі адукацыі, у тым ліку замежнымі, немагчыма ісці ў нагу з часам. Супрацоўніцтва дапамагае наладжваць прафесійныя зносіны, павышае якасць адукацыйнага працэсу, скіроўвае педагогаў да абмену вопытам і пастаяннага самаразвіцця.

подробнее...

01.08.2017
Для павышэння прафесійнай кампетэнцыі выхавальнікаў ГПД

Важную ролю ў развіцці індывідуальных здольнасцей дзяцей адыгрывае іх узаемадзеянне з педагогам. Эфектыўнасць такога ўзаемадзеяння залежыць ад яго прафесіяналізму, творчага патэнцыялу, крэатыўнасці і педагагічнай тэхнікі, якая ўяўляе сабой сукупнасць прафесійных уменняў, навыкаў і прыёмаў педагагічнага ўздзеяння. Гэтымі важнымі якасцямі валодаюць многія выхавальнікі груп прадоўжанага дня нашага раёна, але многія з іх не ўмеюць дастойна прэзентаваць сваю прафесійную дзейнасць. А гэта адзін з важных складнікаў поспеху сучаснага педагога.

подробнее...

25.07.2017
Казка развівае і выхоўвае

Педагогі ясляў-сада № 3 Ляхавіч знаходзяцца ў пастаянным пошуку найбольш эфектыўных метадаў і прыёмаў арганізацыі адукацыйнага працэсу.

подробнее...

24.07.2017
У інавацыйным рэжыме

- Пяць гадоў назад, калі педагогі нашай школы пачалі рэалізацыю інавацыйнага праекта “Укараненне мадэлі паглыбленай дыферэнцыяцыі навучання на ІІ і ІІІ ступенях агульнай сярэдняй адукацыі ва ўмовах інтэнсіўнай прафарыентацыі”, пра арганізацыю профільнага навучання ў старшых класах гаворка яшчэ не вялася. Галоўным паказчыкам выніковасці рэалізаванага праекта стала ўвядзенне ў школах краіны з 2015/2016 навучальнага года профільнага навучання і арганізацыі дапрофільнай падрыхтоўкі. Такім чынам, праект даказаў сваю мэтазгоднасць і эфектыўнасць, - расказвае дырэктар Жамчужненскай сярэдняй школы Баранавіцкага раёна Алена Георгіеўна Гардзей.

подробнее...


 

Полезные ссылки:

Министерство образования Республики Беларусь

HitMeter